پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3755
-
الف
+

حاج کاظم سریال «برادر» کیست؟

به بهانه پخش سریال «برادر»، کارنامه هنری حسن پورشیرازی را مرور می‌کنیم.

به بهانه پخش مجموعه تلویزیونی «برادر»، نگاهی به کارنامه هنری حسن پورشیرازی بازیگر نقش «حاج کاظم» در این سریال می‌اندازیم.

به گزارش آی‌فیلم، حسن پورشیرازی دارای مدرک لیسانس تئاتر و فارغ‌التحصیل رشته‌ بازیگری و کارگردانی است. وی فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۳ با بازی در فیلم «صف» به کارگردانی علی‌اصغر عسگریان آغاز کرد و در سال ۱۳۶۹ به عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان در فیلم «بازی بزرگان» حضور یافت.

از جمله افتخارات حسن پورشیرازی به نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «مهمان مامان» در سال ۱۳۸۲، نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «به‌آهستگی» در سال ۱۳۸۴ و نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «قسم» در سال ۱۳۹۷ می توان اشاره کرد. وی همچنین، در سال 1386 برنده جایزه بهترین بازیگر مرد تلویزیون جشن دنیای تصویر برای بازی در سریال «نرگس» و در سال ۱۳۸۸ موفق به دریافت جایزه‌ ویژه هیأت داوران برای بازی در فیلم «کشتزارهای سپید» از ششمین جشنواره فیلم دبی گردید.

پورشیرازی در فیلم‌هایی چون «مسافر ری» (۱۳۷۹)، «سگ‌کشی» (۱۳۷۹)، «مهمان مامان» (۱۳۸۲)، «تاکسی نارنجی» (۱۳۸۷)، «آقای هفت‌رنگ» (۱۳۸۷)، «چه خوبه که برگشتی» (۱۳۹۱) ، «گنجشکک اشی‌مشی» (۱۳۹۲)، «قسم» (۱۳۹۷)، «کشتارگاه» (۱۳۹۸) و «خط فرضی» (1399) به ایفای نقش پرداخته است.

وی همچنین بازی در مجموعه‌هایی چون «راز» (۱۳۶۸)، «آرایشگاه زیبا» (۱۳۶۹)،«فروشگاه» (۱۳۷۵)، «چشم به راه» (۱۳۷۷)، «سفر سبز» (۱۳۸۱-۱۳۸۰)، «نرگس» (۱۳۸۵)، «نردبام آسمان» (۱۳۸۸)، «مختارنامه» (۱۳۸۸)، «لبه‌ آتش» (۱۳۹۰)، «راستش را بگو» (۱۳۹۱)، «آسمان من» (۱۳۹۴)، «تنهایی لیلا» (۱۳۹۴) ،«کیمیا» (۱۳۹۴)، «برادر» (۱۳۹۵)، «لژیونر» (۱۳۹۶)، «سفر در خانه» (۱۳۹۶)، «ساموبندری» (۱۳۹۷)، «برادر جان» (۱۳۹۸) و «با خانمان» (1399) را در کارنامه هنری خود دارد.

گفتنی است سریال «برادر» هر شب ساعت 20:00 روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود و بازپخش آن نیز در ساعات 04:00 و 12:00 روز بعد پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

دانلود و تماشای سریال «برادر»

ا ا / س م

نظر شما
ارسال نظر